piątek, 18 kwietnia 2014

Zupa marchewkowa

Brzmi tak sobie, przyznaję. Wiele razy widziałam w internecie przepisy na zupę marchewkową, ale nigdy nie potrafiłam się zdobyć na zrobienie jej. Również do tego przepisu podchodziłam z dużą dozą sceptyzcyzmu, ale efekt bardzo pozytywnie mnie zaskoczył! Zupa wyszła bardzo kremowa, wiosenna i po prostu przepyszna! Dzięki zastępieniu śmietany czymś, co nazywa się po niemiecku cuisine, a w Polsce odpowiednik to chyba po prostu śmietana na bazie roślinnej (np. sojowa), udało mi się stworzyć zdrowe, niskokaloryczne, a mimo wszystko bardzo smakowite danie, które z całego serca Wam polecam J



Zupa marchewkowa*

Składniki (ok. 3 porcje)
250 g marchewki
2 łyżki tłuszczu do smażenia
500-600 ml rosołku warzywnego
100-120 ml śmietany Rama Finese lub roślinnego odpowiednika (u mnie orkiszowa)
sól, pieprz, szczypta cukru
szczypiorek (opcjonalnie)

Przygotowanie:
Marchewkę umyć, obrać, pokoroić w kostkę. Cebulę obrać i posiekać. Na patelni rozgrzać tłuszcz i podsmażyć na nim warzywa. Dodać rosołek i śmietanę, zagotować i dusić pod przykryciem ok. 20 min. Jeśli wydaje Wam się, że zupa jest za gęsta, można dolać trochę wody, jeśli natomiast zbyt rzadka, wystarczy gotować ją przez ostatnie 5 min. bez pokrywki i pozwolić nadmiarowi wody odparować.
Zupę przelać do miseczki i zblendować na gładką masę. Doprawić solą, pieprzem i cukrem.
Podawać na gorąco, udekorowaną pokrojoną w paseczki surową marchewką i pełnoziarnistym chlebem.


*Przepis z moimi modyfikacjami pochodzi z magazynu "Vegetarischer Genuss", Nr. 3 April/Mai 2014.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz