niedziela, 27 kwietnia 2014

Wegańska wielowarzywna zupka wiosenna

Wczoraj oczywiście nie wiedziałam, co zrobić na obiad. Miałam ochotę na jakąś zupę, ale nie mogłam się zdecydować, na jaką J Postanowiłam więc wrzucić do garnka większość warzyw, które miałam w domu i zobaczyć, co z tego wyjdzie. Okazało się, że udało mi się ugotować fajną, kawaskowato-słodką zupę o lekko orientalnym smaku i ślicznym kolorze J
Danie jest bardzo proste i szybkie, to jedno z tych, które możecie postawić na kuchence i pójść np. umyć włosy albo pomalować paznokcie ;)
Zapraszam!



Wegańska wielowarzywna zupka wiosenna

Składniki (2 porcje)
1 mały ziemniak (ok. 100 g)
½ marchewki
½ małej żółtej papryki
⅓ małej czerwonej papryki
2-3 cm kawałek pora
10 g selera
kilka strączków groszku cukrowego
½ puszki pomidorów
¼ łyżeczki mielonej słodkiej papryki
¼ łyżeczki kurkumy
warzywna kostka rosołowa
2-3 łyżki śmietany (u mnie orkiszowa)
listek laurowy
sól, pieprz
szczypta cukru

Przygotowanie:
Wszystkie warzywa (poza groszkiem) pokroić w kosteczkę (marchewkę w platerki, pora w krążki), zalać wodą, dodać kostkę rosołową i listek laurowy i gotować do miękkości. Dodać pomidory z puszki, paprykę i kurkumę i gotować dalej, żeby odparować nadmiar wody. Kiedy zupa będzie miała lekko kremową konsystencję, dodać śmietanę, zamieszać i już nie gotować. Przestudzić co najmniej ½ h, zblendować na gładki krem (wcześniej wyjąć listek! J). Doprawić do smaku solą, pieprzem i cukrem.



Podawać z natką pietruszki i np. chlebem pełnoziarnistym.


Smacznego! J


2 komentarze:

  1. O, dzięki za pomysł. Jutro u mnie na obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, mam nadzieję, że będzie smakowała! :))

      Usuń