poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Fasolka szparagowa z serem feta i warzywami

Jakiś czas temu kupiłam w markecie ogromniastą pakę fasolki szparagowej. Niestety nie było mniejszych, a tego dnia koniecznie chciałam tę fasolkę zjeść. I tak męczę się z nią chyba od dwóch miesięcy... W jednej z książek kucharskich znalazłam bardzo fajny przepis na dość szybką fasolkę z warzywami i serem feta. Danie mało fotogeniczne, ale naprawdę pyszne :) Zapraszam!



Fasolka szparagowa z serem feta i warzywami

Składniki na 1 porcję:
2 łyżki oliwy z oliwek
35 g cebuli (w oryginale biała, u mnie czerwona)
1 ząbek czosnku lub pieprz czosnkowy
100 g mrożonej fasolki
25 ml białego wina
80 ml rosołku warzywnego
80 g pomidorków koktajlowych
40-50 g sera feta

Do podania:
40-50 g brązowego ryżu lub młode ziemniaczki z koperkiem

* w oryginalnym przepisie była mięta, ale akurat nie miałam

Przygotowanie:
Na patelni rozgrzać oliwę, zeszklić na niej pokrojoną w cienkie krążki cebulę i posiekany czosnek. Dodać fasolę, doprawić solą i pieprzem. Poddusić 2-3 minuty, dolać wino i rosołek i dusić ok. 6 minut. Po tym czasie dodać pokrojone na ćwiartki pomidorki i dusić kolejne 5 minut. W tym czasie pokroić fetę w kosteczkę, dodać do warzyw i delikatnie zamieszać tak, żeby ser się zagrzał, ale nie rozpadł.
Podawać z brązowym ryżem lub młodymi ziemniaczkami z koperkiem.

Smacznego!





** Przepis (z moimi modyfikacjami) pochodzi z książki „Handbuch Vegetarisch. Zutaten – Küchenpraxis Rezepte“ wydawnictwa TEUBNER.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz