środa, 9 kwietnia 2014

Owsianka piernikowa z lodówki (overnight oatmeal)

Przeglądając kiedyś Pinterest natknęłam się na przepis, w którym od razu się zakochałam. Uwielbiam piernik pod każdą postacią i oczywiście mogłam sobie odmówić przyjemności spróbowania :) Przygotowałam dla Was wersję chłodnej owsianki z lodówki, w której "przegryza się" ona całą noc i przyjmuje konsystencję podobną do surowego ciasta. Muszę jednak zaznaczyć, że moim zdaniem jest mniej sycąca niż owsianka przygotowana chwilę wcześniej, być może dlatego, że płatki puychną przez noc w słoiczku, a nie w naszym żołądku. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przyrządzić ją przed samym podaniem :)



Owsianka piernikowa z lodówki (overnight oatmeal)***

60 g płatków owsianych (jakich chcecie ;))
130-150 ml mleka (u mnie migdałowe)
50 g jogurtu naturalnego 
1/2 płaskiej łyżeczki przyprawy do piernika* 
1 łyżeczka miodu
1 łyżka otrąb
2-3 krople olejku rumowego (opcjonalnie)
1-2 krople olejku śmietankowego (opcjonalnie)

Do podania: chocolate chips**

Wszystkie składniki (poza chocolate chips) włożyć do miseczki i dokładnie wymieszać (nie bledować). Przełożyć do szczelnego słoiczka i wstawić na noc do lodówki. Rano wyjąć, przełożyć do miseczki i udekorować czekoladą J Voila!


*Czytajcie skład! Niektóre z gotowych przypraw do piernika na pierwszym miejscu mają... mąkę. Wybierajcie więc przyprawę, w której jej nie ma. Jeśli nie chcecie używać gotowej mieszanki, możecie zrobić swoją. W mojej były: cynamon, skórka pomarańczy, kolendra, skórka cytrynowa, anyż, koper włoski, gałka muszkatołowa, goździki i kardamon... Wydaje mi się, że jednak łatwiej kupić gotową ;)
** Do kupienia w sklepach ze zdrową żywnością, można je też zrobić samemu. W internecie jest multum przepisów, ale na razie żadnego nie wypróbowałam. Można też udekorować ciemną czekoladą.

***Danie luźno inspirowane przepisem ze strony The Oatmeal Artist.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz