poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Owsianka kakaowa z ciecierzycą

Na dziś przygotowałam dla Was nieco... inny niż wszystkie przepis na owsiankę J W związku z tym, że poza bananami i melonami nie miałam w domu żadnych owoców (a melonowa owsianka jakoś mnie nie kręci ;)), zaczęłam kombinować, jak to ja. W końcu odkryłam na półce ciecierzycę w puszce... i coś mi zaświtało. Skoro można robić ciasta z fasoli i różne dziwne pasty z cieciorki, dlaczego nie użyć jej w owsiance? Pomysł wydawał mi się mało ryzykowny, bo moim zdaniem rzadko które warzywo z puszki lepiej nadawałoby się do tego celu. Postanowiłam więc zaryzykować, ale żeby uniknąć smakowego szoku, dodałam do niej sporo kakao i dwa daktyle, bo czymś trzeba ją było posłodzić J Efekt przeszedł moje oczekiwania, owsianka wyszła naprawdę bardzo dobra, a przede wszystkim sycąca! Już czaję się na wypróbowanie fasolki z puszki... J
Jeśli nie boicie się eksperymentów kulinarnych oraz lubicie ciecierzycę, serdecznie zapraszam do wspólnego kucharzenia! J



Owsianka kakaowa z ciecierzycą.
Składniki (1 porcja)
150 g ciecierzycy z puszki, dokładnie opłukanej pod bieżącą wodą
2-3 łyżki kakao
2 łyżeczki miodu (lub więcej, jeśli będzie niedostatecznie słodka)
2-3 daktyle
½ banana
80-100 ml mleka roślinnego (u mnie orkiszowe)
kilka kropel aromatu waliniowego*
60 g płatków owsianych
Przygotwanie:
Ciecierzycę dokładnie zblendować z mlekiem na puszysty krem. Dodać kakao, lekko wmieszać łyżką w masę, żeby w trakcie blendowania nie pokrył Was nagle brązowy pył ;) Znów zblendować. Daktyle pokroić na mniejsze kawałki (szczególnie, jeśli bleder nie ma dużej mocy, bo nie uciągnie), dodać do owsianki, dolać miód, aromat, wkroić banana. Zblendować i delikatnie dosypać płatki. Zblendować i jeśli owsianka jest zbyt gęsta, dolać mleka lub po prostu wody. Przed podaniem spróbować i ewentualnie dosłodzić ;) Smacznego!
*Ja dodałam jeszcze trochę aromatu rumowego.


2 komentarze:

  1. Zblendowana owsianka moze nie z ciecierzyca, ale od jakiegos czasu u mnie kroluje.;) dzosiaj jadlam z bananem, mlekiem migdalowym i szpinakiem!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze szpinakiem też uwielbiam :)) Nadaje jej niesamowicie kremowej konsystencji :))

      Usuń