poniedziałek, 26 maja 2014

Szybki i bardzo prosty wegański gulasz z soczewicy

Ostatnio w ramach inspiracji obiadowej postanowiłam po prostu otworzyć lodówkę :) Okazało się, że stoi tam sporo otwartych puszek z warzywami konserwowymi (co jak wiemy jest bardzo niezdrowe) tudzież słoików z warzywami, które w otwartej puszce stały zdecydowanie zbyt długo (więcej niż 1 dzień). Jako że miałam pod ręką szklankę soczewicy, a także Texas Mix Bonduelle, a także ugotowany woreczek kaszy jaglanej, postanowiłam zrobić szybki gulasz. Wyszedł bardzo smaczny, przyprawiony dość mocno pieprzem czosnkowym oraz przecierem pomidorowym z lekką nutką aceto balsamico oraz parówką sojową do smaku :) Przepis jest banalnie prosty, szczególnie że mój mix kukurydzy, groszku i papryki możecie zamienić dowolnymi warzywami konserwowymi (lub świeżymi, np. marchewką). Zapraszam!



Szybki i bardzo prosty gulasz z soczewicy

Składniki (3-4 porcje)
2 łyżki oleju (u mnie rzepakowy)
1/2 średniej cebuli
1 wegetariańska parówka
3/4 szkl. soczewicy z puszki
1-2 łyżeczki przecieru pomidorowego
2 listki laurowe
3-4 szklanki wody
1/3 szklanki cieciorki z puszki
1 szkl. Texas Mix*
2-3 łyżki aceto balsamico
1-2 łyżeczki sosu Worcestershire
sól
pieprz czosnkowy
Vegeta**

Przygotowanie: 
W garnku rozgrzać olej. Cebulę posiekać, parówkę przekroić wzdłuż na pół, a następnie w półplasterki i razem z cebulą wrzucić na gorący tłuszcz, przyrumienić. Soczewicę opłukać w zimnej wodzie i odsączyć, dodać do garnka, wymieszać. Garnek zestawić z ognia, dodać listek laurowy i przecier, dokładnie wymieszać. Postawić z powrotem na ogniu i chwilę podsmażać. Dolać wodę i gotować ok. 5 minut.

Ciecierzycę opłukać pod bieżącą wodą, warzywa odsączyć i dorzucić wszystko do garnka. Dodać ocet balsamiczny, sos Wocerstershire, doprawić do smaku solą, pieprzem i Vegetą, jeszcze raz zagotować, aby wszystkie warzywa były ciepłe.

Podawać np. z kaszą jaglaną lub ryżem. U mnie w towarzystwie jaglanki i sadzonego jajka :))

Smacznego! :)


* zamiast tego możecie użyć np. konserwowej kukurydzy, marchewki lub groszku
** mam ogromny sentyment do Vegety, oczywiście nie musicie jej używać, jeśli nie lubicie glutaminianu ;)


Ten przepis bierze udział w akcji

 Zastąp słoik pysznym daniem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz